Totalt tecknat belopp uppgick till 8,3 mkr. I emissionen har FrontOffice Nordic AB (publ) tecknat sig för 1 mkr. I och med det stora intresset avstod FrontOffice från att teckna hela sin andel av emissionen.
”Intresset för att investera i The Great Wild har varit stort och jag ser engagemanget som ett tecken på att många människor delar vår syn på potentialen i affärsmodellen och vår vision om att skapa en globalt mer hållbar viltvård genom att öka jaktens tillgänglighet” säger Robert Nathanson, VD på The Great Wild AB (publ).
”Det är självklart mycket tillfredsställande att emissionen i The Great Wild varit så framgångsrik”, säger Johan Lund, VD i FrontOffice Nordic AB (publ). ”The Great Wild är ett praktexempel på hur FrontOffice aktivt arbetar med sina investeringar. The Great Wild kom till oss med likviditetsproblem. Vårt dotterbolag, Svensk Företagsrekonstruktion, genomförde en rekonstruktion av bolaget och vi tillförde kapital samt strategisk och operativ kompetens. Idag är The Great Wild den största digitala jaktplattformen i Norden och expanderar nu internationellt. Det är precis det här vi är bäst på” säger Johan Lund.
Om The Great Wild
The Great Wild är en marknadsplats för köpare och säljare av jakt samt ett socialt nätverk för jägare. Visionen är att bidra till bättre viltvård i hela världen med hjälp av hållbar och etisk jakt. Fler jägare och mer pengar i naturens kretslopp innebär förbättrad viltvård. Det ger markägare mer resurser till att förvalta det vilda och därmed bättre jakt – idag och imorgon.
AirBnB och Uber har visat att delningsekonomin har potentialen att revolutionera marknader och skapa högre effektivitet i nyttjandet av existerande resurser. The Great Wild tillämpar samma modell inom jakten genom att göra viltet till en intäktskälla istället för ett hot mot grödor och boskap för markägare, samtidigt som bolaget gör det möjligt även för majoriteten att uppleva jakt bortom hemtrakten.